BMV povlači 390.000 automobila zbog sistema za vazdušne jastuke koji mogu eksplodirati

Vesti Forbes 11. jul 2024. 07:00
featured image

11. jul 2024. 07:00

BMV povlači više od 390.000 vozila u SAD-u opremljenih sistemima za naduvavanje vazdušnih jastuka, koji imaju povećan rizik od eksplozije u slučaju nesreće, saopštila je juče Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA), što je problem za koji regulatori kažu da je ubio desetine ljudi tokom poslednje decenije.

Povlačenje obuhvata neke modele BMV 3 serije (Sedan i Sportwagon) proizvedene između 2006. i 2012. godine, koji imaju ove sisteme kompanije Takata, a koji bi mogli da eksplodiraju prilikom aktivacije u slučaju nesreće nakon izloženosti toploti i vlazi, uzrokujući da metalni delovi polete u automobil, rekli su regulatori.

Inflatori vazdušnih jastuka Takata eksplodirali su i ubili najmanje 27 ljudi u SAD-u, povredivši najmanje 400 drugih, prema podacima NHTSA, uključujući vozača BMV X3 iz 2014. godine koji je povređen od metalnih delova nakon što je vazdušni jastuk eksplodirao u oktobru.

Mnoge od inflatora – a koje su instalirale desetine proizvođača automobila širom sveta – možda su instalirali vlasnici, iako ih BMV u početku nije ponudio niti odobrio kao zamenski deo, rekli su regulatori.

Takata je ranije ove godine izdala objavu o povlačenju inflatora vazdušnih jastuka van SAD-a, a BMV je prošlog meseca odlučio da „iz predostrožnosti“ povuče potencijalno pogođena vozila.

BMV je saopštio NHTSA da nije bio svestan niti je primio izveštaje o nesrećama ili povredama uzrokovanim ovim defektom.

Dodao je da će obavestiti pogođene vozače počevši od 10. avgusta, a prodavci će ponuditi besplatnu zamenu za module vazdušnih jastuka.

BMV
Sporni Takatin sistem za naduvavanje jastuka; Foto: REUTERS/Joe Skipper

NHTSA je povukla 67 miliona inflatora vazdušnih jastuka Takata u SAD-u od 2019. godine, što utiče na desetine miliona vozila kod nekoliko proizvođača automobila, saopštila je agencija. Ovo je najveća serija povlačenja automobila u istoriji SAD-a, pored još 33 miliona povučenih vazdušnih jastuka širom sveta.

Iako je većina inflatora vazdušnih jastuka instalirana u putničkim automobilima, oni su takođe montirani i na kamionima Dajmlera i luksuznim vozilima kompanije Ferari, prema podacima NHTSA.

Nisan je izdao upozorenje „Ne vozite“ vlasnicima skoro 84.000 vozila opremljenih Takatinim inflatorima u maju. Eksplodirajući inflator ubio je pre šest godina jednu osobu koja je vozila Nisan Sentru iz 2006. godine, prema podacima Nisana, koji je prethodno povukao više od 736.000 automobila sa inflatorima.

Ford, Dodž, BMV i Krajsler nalaze se među proizvođačima automobila koji su izdali slična upozorenja vozačima poslednjih godina.

Ministarstvo saobraćaja kaznilo je Takatu sa 200 miliona dolara zbog inflatora 2016. godine, što je najveća civilna kazna koju je agencija ikada izrekla. NHTSA je od agencije zatražila da testira sve povučene inflatore. Takata je podnela zahtev za bankrot 2017. godine, nakon godina regulatornog nadzora.

Stelantis je u sredu izdao obaveštenje o povlačenju 332.000 vozila opremljenih prednjim vazdušnim jastucima koji se možda neće aktivirati kako je predviđeno tokom nesreće, povećavajući rizik od povreda. Povlačenje obuhvata automobile Alfa Romeo Đulija proizvedene između 2017. i 2024. godine, Alfa Romeo Stelvio automobile iz perioda 2018-2025, Fiat 500X vozila iz 2019-2023, neke modele Džip Renegejda i Fiat 500E vozila iz 2024. godine.

Taj Raš, novinar Forbes