Boing i štrajkači ponovo započinju pregovore

Boing je u utorak nastavio pregovore sa predstavnicima radnika koji su u štrajku u fabrikama na severozapadu pacifičkog regiona.
Ovi pregovori dolaze manje od nedelju dana nakon što su sindikalno organizovani mašinisti glasali za odbijanje ponuđenog ugovora. Produžili su štrajk koji traje već sedmu nedelju i ozbiljno ometa proizvodnju ključnih Boingovih aviona.
Sindikat će nastaviti pregovore sa kompanijom Boing
Na društvenim mrežama, sindikat Međunarodnog udruženja mašinista i radnika u vazduhoplovnoj industriji (IAM) objavio je da je imao „produktivan sastanak s kompanijom“ kako bi se rešila „ključna pitanja pregovora“.
Sindikat je dodao da će njegov „pregovarački komitet nastaviti da sarađuje s kompanijom kako bi obezbedio najbolji mogući ishod za naše članove“.
U izjavi IAM-a takođe je pomenuta „kontinuirana podrška vršiteljke dužnosti sekretarke za rad Džuli Su“, koja je početkom meseca takođe pomogla u ponovnom pokretanju pregovora između obe strane.
Boing je takođe potvrdio za Blumberg i Rojters da se u utorak sastao sa sindikalnim liderima.
Vremenski okvir za završetak pregovora još nije definisan. Obe strane nastoje da okončaju zastoj koji je ozbiljno poremetio proizvodnju ključnih Boingovih aviona.
Prodaja akcija
Boing je prikupio 21,1 milijardu dolara prodajom akcija u ponedeljak kako bi izbegao smanjenje kreditnog rejtinga. Proizvođač aviona prijavio je gubitak od 6,1 milijardu dolara u izveštaju o zaradi za treći kvartal, usled niza bezbednosnih problema i štrajka.
Prošle nedelje IAM je održao glasanje o Boingovoj ponudi za ugovor, koja je odbijena od 64% članova koji su glasali.
Ponuda
Ažurirana ponuda uključivala je povećanje plata od 35% tokom četiri godine i bonus od 7.000 dolara za ratifikaciju. To je povećanje u odnosu na prethodnu ponudu od 30% i bonus od 6.000 dolara.
Ipak, ponuđeno povećanje bilo je manje od sindikalnog zahteva od 40%. Ugovor je takođe nudio povećanje doprinosa, ali nije vratio tradicionalne penzijske planove. To je postalo ključno pitanje na kojem su radnici snažno insistirali, dok je Boing to odbacio.
Gotovo sedmonedeljni štrajk jedan je od mnogih problema s kojima se suočava Boing.
Jedan od njih je i regulatorna provera proizvodnih praksi i bezbednosnih standarda.
Ranije ove godine, deo vrata kabine otkačio se s aviona Aljaska Erlajns Boing 737 Max 9 ubrzo nakon poletanja, što je prouzrokovalo prinudno sletanje.
Štrajkovi uticali na proizvodnju novih modela
Ovaj incident doveo je do toga da FAA prizemlji više od 171 Boing 737 Max 9 aviona i blokira kompaniju u povećanju proizvodnje svog najprodavanijeg aviona. Štrajkovi su takođe uticali na proizvodnju modela 737 MAX, 767 i 777.
Nakon objave loših finansijskih rezultata za treći kvartal, izvršni direktor Boinga, Keli Ortberg, pozvao je na „fundamentalnu promenu kulture u kompaniji“.
„Naši lideri, uključujući mene, moraju biti usko povezani s našim poslovanjem i ljudima koji su zaduženi za dizajn i proizvodnju naših proizvoda. Moramo biti prisutni na fabričkim podovima, u radionicama i našim inženjerskim laboratorijama“, rekao je.
Početkom meseca Boing je najavio i otpuštanje 17.000 radnika, otprilike 10% svoje globalne radne snage, kao i odlaganje novog širokotrupnog modela 777X za jednu godinu.
Siladitija Rej, novinar Forbes