Mali terenci dobri u izbegavanju sudara

Sedam od osam popularnih malih terenskih vozila koji su nedavno testirani dobro su se pokazali u evaluaciji koja je ispitivala kako se vozila zaustavljaju pri vožnji unazad i u sudarima niskih brzina.
Nisu svi sistemi automatskog hitnog kočenja pri sudaru otpozadi (AEB) bili podjednako efikasni, ali su generalno mali terenci imali odlične rezultate.
Nove ocene za program testiranja automatskog kočenja pri pozadinskom sudaru objavljene su ranije ovog meseca od strane Instituta za bezbednost na autoputevima. Jedan od ciljeva programa je da podstakne proizvođače automobila da opreme više vozila ovom tehnologijom, jer su sudari pri vožnji unazad vrlo česti, čine veliki deo osiguravajućih potraživanja i mogu rezultirati skupim popravkama i velikim neprijatnostima.
„Od 2018. godine, novi automobili su obavezni da budu opremljeni kamerom koja olakšava vidljivost pri vožnji unazad,“ rekao je Dejvid Harki, predsednik Instituta za bezbednost na autoputevima, u saopštenju.
„Sistemi automatskog kočenja pri pozadinskom sudaru nisu obavezni, što ovu funkciju čini mnogo ređom. To je šteta, jer naše istraživanje dosledno pokazuje da tehnologija koja interveniše u ime vozača je efikasnija u prevenciji sudara od drugih vrsta rešenja.“
Tehnologija automatskog kočenja pri pozadinskom sudaru nije tako česta kao prednji AEB i druge tehnologije za izbegavanje sudara, ali može biti veoma efikasna, smanjujući osiguravajuće potraživanje za štetu na drugim vozilima za skoro trećinu, rekli su istraživači.
I sudari pri malim brzinama dovode do štete
Sudari niskih brzina koje ovaj sistem pokriva obično ne uzrokuju teže povrede, dodali su, ali mogu rezultirati štetom od nekoliko hiljada dolara.
Na primer, u poslednjoj godini skoro 30% potraživanja za štetu usled takvih sudara koštala je više od 4.000 dolara, dok opcioni sistem automatskog kočenja pri pozadinskom sudaru na nekim vozilima košta samo oko 600 dolara.
Prema trenutnoj stopi rasta, dodali su, većina vozila u američkoj floti neće imati ove sisteme sve do skoro 2050. godine.
„Evaluacija pozadinskog AEB-a je dizajnirana da testira koliko dobro ovi sistemi sprečavaju najčešće sudare pri vožnji unazad,“ rekao je Dejvid Ejlor iz Instituta za bezbednost na autoputevima, u saopštenju. „Ovo su zahtevni scenariji u kojima se iza vas nalazi stub ili drugo vozilo sa strane. U isto vreme, vi vozite unazad i ponekad se okrećete.“
Tanja Mun, saradnik Forbes