Najk podiže cene na deo artikala do 1. juna

Div modnog i sportskog sektora, Najk, uskoro će povećati cene nekih svojih proizvoda, prema navodima više medija. Uvodi poskupljenja dok trgovinska politika predsednika Donalda Trampa — koja uključuje široke carine — utiče na maloprodajni sektor. Kompanija nije direktno okrivila carine za ta povećanja cena.
Prema izveštaju CNBC-a, Najk će povećati cene odeće i opreme između dva i 10 dolara, u zavisnosti od artikla. Ta poskupljenja mogla bi biti primenjena već ove nedelje, iako će zvanično stupiti na snagu 1. juna.
Šta poskupljuje
Cene obuće koje se kreću između 100 i 150 dolara porašće za najviše pet dolara. Obuća skuplja od 150 dolara poskupeće do 10 dolara.
Iz poskupljenja su izuzeti svi proizvodi za decu i proizvodi čija cena ne prelazi 100 dolara, kao i patike Air Force 1 i Jordan odeća i dodaci.
Iako će potrošači osetiti povećanje cena već sledećeg meseca, maloprodajni partneri Najka neće videti nove cene do jula, navodi Complex. Dodaje se da će povećanje stupiti na snagu na početku naredne fiskalne godine kompanije Najk.
Najk nije eksplicitno povezao poskupljenja sa carinama, već je za Forbes i druge medije saopštio da redovno procenjuje poslovanje i sprovodi „prilagođavanja cena kao deo sezonskog planiranja“.
Udeo Najkove obuće koja se proizvodi u Kini i Vijetnamu iznosi oko 50%, prema CNBC-u. Ovim zemljama Trampova administracija uvela je carine — Kini stopu od 30%, a Vijetnamu 10%.
Pismo Trampu
Najk je jedna od desetina kompanija za obuću, uključujući Adidas, Brooks, Under Armour i Sketchers, koje su tražile izuzeće od carina. Potpisali su zajedničko pismo Udruženja distributera i prodavaca obuće Amerike upućeno Trampovoj administraciji.
U njemu se navodi da se „američka industrija obuće i porodice suočavaju s egzistencijalnom pretnjom zbog tolikog povećanja troškova“.
U pismu se takođe tvrdi da su desetine hiljada radnih mesta ugrožene Trampovim carinskim merama i da bi uskoro moglo doći do nestašice obuće. Iako predsednik Tramp nije konkretno komentarisao apel brendova, rekao je maloprodajnom gigantu Volmartu da apsorbuje troškove carina, umesto da ih prenosi na potrošače.
Antonio Pekenjo IV, novinar Forbes