Nisanov mali automobil, koji se povezuje s slovenačkim Revozom, trebalo bi da dobije ime

Dugo se za mali električni model Nisana pominjalo ime Pixo, ali izgleda da su se Japanci odlučili za drugačije rešenje.
Japanski automobilski gigant Nisan navodno je već dve godine pre početka proizvodnje električnog gradskog malog auta izabrao ime.
Iako se pretpostavljalo da će se model automobila, koji će deliti mnoge karakteristike s Renaultovim Twigom, zvati Pixo, očigledno neće biti tako. Prema izveštajima francuskih medija, automobil će se zvati Wave.
Prema pisanju francuskog automobilskog časopisa L’argus, Nissanov model će se proizvoditi u fabrici Revoz u Novom Mestu.
Zvančne potvrde još nema. Čelnik Renault grupe, Luca de Meo, vlasnik Revoza, rekao je samo da bi Dacia u Revozu mogla da proizvodi i novi električni automobil na bazi novog modela Renault Twingo.
Zvanična potvrda Revoza zasad je bila samo za Renaultov električni Twingo.
Dodela proizvodnje fabrici u Novom Mestu bila je predmet nagađanja nekoliko meseci prošle godine, dok je u Revozu završena proizvodnja dva modela Twingo.
Polovinom prošle godine u Novom Mestu potpisan je memorandum kojim je slovenački proizvođač automobila osigurao novu proizvodnju i zadržao radna mesta.
U maju ove godine Revoz je objavio da planira da zaposli dodatnih 250 ljudi za proizvodnju novog e-Twinga.
Ovo je zaokret za kompaniju koja je od početka pandemije koronavirusa smanjila broj zaposlenih za otprilike polovinu, s više od 3000 pre pandemije na sadašnjih 1500.
Saradnja i na drugim modelima
Renault i Nissan već neko vreme koriste zajedničke razvojne i proizvodne kapacitete za električne modele, kao što su Nissan Ariya i Renault Scenic E-Tech. Obe marke koriste istu platformu, iako se modeli proizvode na različitim lokacijama.
Sledeće godine planirano je proširenje saradnje i u manjim segmentima vozila, što bi moglo uključivati i novomeški Revoz.
Naime, Renault će u Novom mestu početi da proizvodi električni Twingo, čija bi početna cena trebalo da bude ispod 20.000 evra.
Nisku cenu pokušavaju da postignu i kroz saradnju sa kineskim automobilskim gigantom Geelyjem, vlasnikom švedskog Volvoa.
Japanski automobilski gigant, koji spada među deset najvećih proizvođača automobila na svetu, s druge strane traži jeftin električni automobil, što bi mogao biti model Wave. Prema nekim izveštajima francuskih medija, proizvodnja tog modela Nisana mogla bi početi početkom 2027. godine.
Nisan se suočava sa slabom prodajom. U poslovnoj godini koja se završila krajem marta, kompanija je zabeležila gubitak od 4,5 milijardi dolara, što je najviše još od 1999–2000. godine.
Uprava je već najavila mogućnost zatvaranja fabrika i otpuštanja oko 20.000 zaposlenih.
Forbes Slovenija, novinar Marko Rabuza