Povećan budžet za javni prevoz, ali nijedan dinar nije namenjen nabavci trolejbusa

Četiri sindikata Gradskog saobraćajnog prevoza (GSP) Beograd saopštila su danas da će izdvajanja za javni prevoz najnovijim rebalansom budžeta Beograda biti uvećana za 5,2 milijarde dinara dinara, na ukupno
48,8 milijardi dinara za ovu godinu, ali da nijedan dinar nije namenjen za nabavku trolejbusa.
U saopštenju sindikati ukazuji i da će od tog iznosa, 36,8 milijardi dinara biti izdvojeno za plaćanje prevoznicima po ugovoru, a dodatnih 6,9 milijardi dinara za subvencije u poslovanju Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) „Beograd“.
„I pored rekordnih izdvajanja za javni prevoz iz gradske kase, nijedan dinar neće biti opredeljen za kupovinu novih trolejbusa, iako su ta vozila u izuzetno lošem stanju, sa čime su nadležni u gradu detaljno upoznati“ navode sindikati Centar, Pravda i Sloga i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda.
Prema oceni sindikata, zabrinjavajuća je činjenica i da rukovodstvo grada ignoriše potrebe svojih građana i zaposlenih u najvećem gradskom preduzeću i mesecima ne ispunjava svoja obećanja da će pitanje trolejbuskog pogona „Dorćol“ i nabavke novih vozila biti rešeno, što je gradonačelnik Aleksandar Šapić javno obećao još u martu ove godine.
Ukazuje se da je prosečna starost solo trolejbusa više od 15 godina, zglobnih trolejbusa 22 godine, te da su njihova pouzdanost i servisiranje sve manje održivi, ali i da se korisnici javnog gradskog prevoza i vozači suočavaju sa svakodnevnim kvarovima i problemima u radu tih vozila, što nikako ne može priličiti jednoj metropoli i prestonici.
Sindikati apeluju da svi odbornici Skupštine grada Beograda hitno zatraže od nadležnih u upravi grada rešavanje tog pitanja i kupovinu najmanje 50 novih trolejbusa, što je minimum za opstanak tog vida prevoza, za koji grad Beograd ima svu neophodnu infrastrukturu u koje je uložio desetine miliona evra prethodnih 10 godina.
FoNet