Prodata imovina kompanije Aviogeneks: Kome je otišao čuveni Boing 737-200 i još jedan sportski avion

Vesti Forbes Srbija 3. apr 2025. 16:59 > 3. apr 2025. 17:25
featured image

3. apr 2025. 16:59 > 3. apr 2025. 17:25

Imovina aviokompanije Aviogeneks (Aviogenex) u okviru koje je i putnički avion Boeing 737-200, koji se sada nalazi na kompleksu Aerodroma Nikola Tesla u Beogradu, ali i jedan sportski avion koji je stacioniran na aerodromu u Pančevu, prodata je po početnoj ceni od oko 11 miliona dinara.

Prodata je na javnom nadmetanju u Agenciji za licenciranje stečajnih upravnika (ALSU) u Novom Sadu.

Kupac nekadašnje ćerke firme Geneksa je firma Rekonstrukcija i izgradnja puteva iz Surčina, čiji je vlasnik švajcarska kompanija Janus Consulting, preneo je Nedeljnik.

Direktori ovog preduzeća su Maja i Boško Buha, kako se može videti iz podataka Agencije za privredne registre (APR).

Ko je kupac?

Mediji su ranije prenosili da je Boško Buha zapravo sin Ljubiše Buhe, prvog svedoka saradnika u Srbiji koji je sarađivao sa tužilaštvom u slučajevima protiv pripadnika „zemunskog klana“, optuženih za ubistvo premijera Zorana Đinđića.

Društvo Rekonstrukcija i izgradnja puteva doo koje se bavi asfaltiranjem puteva osnovano je početkom jula 2005. Pravni je sledbenik preduzeća Difens sa sedištem u Surčinu koje je osnovano oktobra 2000.

U martu 2022. registrovana je promena članova društva, kada se upisuje Janus Consulting AG, CH-8127 Forch, Švajcarska, sa udelom 100%.

Ono što se može između ostalog videti iz poslednjih finansijskih izveštaja je da su ukupni prihodi firme u 2024. iznosili 287.920.000 dinara. U 2023. bili su 165.441.000 dinara.

Šta sve poseduje Aviogeneks?

Inače, Aviogeneks je u stečaj otišao u martu 2023. godine. Osnivač Aviogeneksa, kompanija Generalexport, poznatija kao Genex, u stečaj je otišla još pre deset godina.

Foto: ALSU/Printscreen

Kako se navodi u oglasu za učešće na javnom nadmetanju objavljenom na sajtu Agencije za licenciranje stečajnih upravnika (ALSU), u okviru imovine Aviogeneksa je putnički avion Boeing 737-200,  koji se nalazi na kompleksu Aerodroma Nikola Tesla u Beogradu.

On ne leti od 2014. godine. Takođe u okviru imovine je i sportski avion Robin (DR-400/180) , koji se nalazi na kompleksu Aerodroma Pančevo.

Prodaju se i dva avionska motora, šest terenskih kontejnera za stanovanje i kako se navodi, „stara oprema i stvari“, koji se nalaze u magacinu.

Vrednost Aviogeneks aviona i opreme oko 49 miliona dinara

Kako se može videti iz dokumentacije na sajtu ALSU, dva aviona i oprema procenjeni su na ukupno 48,99 miliona dinara.

Uslov za učešće u nadmetanju je bila uplata depozita od 4.405.539 dinara.

U dokumentaciji objavljenoj na sajtu ALSU navodi se da ako na javnom nadmetanju pobedi kupac koji je depozit obezbedio bankarskom garancijom, mora uplatiti iznos depozita na račun stečajnog dužnika u roku od dva radna dana.

To treba da učini pre potpisivanja kupoprodajnog ugovora, nakon čega će mu garancija biti vraćena.

Šta su uslovi koje kupac mora da ispuni?

Zaključenju ugovora o kupoprodaji pristupa se u roku od tri radna dana od dana prodaje firme Aviogeneks.

Uslov je da je depozit koji je obezbeđen garancijom uplaćen na račun stečajnog dužnika.

Proglašeni kupac je dužan da uplati preostali iznos kupoprodajne cene u roku od osam dana od dana zaključenja ugovora o kupoprodaji.

Ako proglašeni kupac odbije zaključenje ugovora o kupoprodaji, ili ne uplati kupoprodajnu cenu u propisanim rokovima i po propisanoj proceduri, gubi pravo na povraćaj depozita, a za kupca se proglašava drugi najbolji ponuđač.

Drugi najbolji ponuđač ima ista prava i obaveze kao proglašeni kupac.

Učesnicima koji na javnom nadmetanju nisu stekli status kupca ili drugog najboljeg ponuđača, depozit (garancija) vraća se u roku od osam dana od dana javnog nadmetanja.

Poreze i troškove koji proizlaze iz zaključenog kupoprodajnog ugovora u celosti snosi kupac.

Sve troškove u vezi sa preuzimanjem i transportom pokretne imovine stečajnog dužnika koja je predmet kupoprodaje snosi kupac.

Forbes Srbija, Nedeljnik