Stari savski most ide u Batajnicu, u pogon Mostrogradnja ING

Iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda su saopštili da je odlučeno da se delovi Starog savskog mosta, čija demotaža traje, skladište u Batajnici, u pogonu podizvođača radova „Mostogradnji ING“ .
Tu je, kako su naveli za Insajder „predviđeno ispitivanje stanja čelične konstrukcije“, a potom i ponovna montaža „na nekoj lokaciji koju će odrediti republički organi i institucije“.
U prethodnih nekoliko dana uklonjeni su delovi mosta bliži levoj i desnoj strani obale. Ostao je samo središnji deo, prepoznatljivi zeleni luk.
Procenjena težina metalne konstrukcije mosta je oko 1.400 tona. To se navodi u dokumentu „Plan upravljanja otpadom“, koji je donet 13. novembra 2024.
U njemu piše da se demontirani, metalni delovi, neće smatrati otpadom.
Predviđeno je i da će „cela metalna konstrukcija starog mosta biti upotrebljena za izgradnju novog mosta na lokaciji koju će odrediti investitor“.
Posle demontaže i procenjenog stanja delova konstrukcije, gradske vlasti najavljuju „konsultacije sa stručnjacima i javnošću“, piše na zvaničnom sajtu Direkcije.
Potom će, navode, biti doneta i objavljena konačna odluka o konstrukciji Starog savskog mosta.
Predstavnici vlasti i različite organizacije pozivali su se u prethodnom periodu na rezultate anketa čija je verodostojnost teško proverljiva, a uklanjanje mosta obeležili su incidenti i protesti.
Godinama unazad, kako se podseća, „licitiralo se“ sa novim lokacijama za Stari savski most. A svaka je u manjoj ili većoj meri dovedena u pitanje.
Beta