Tesla povlači 1,6 miliona automobila u Kini radi popravke sistema za pomoć u vožnji i brava

Tesla je povukla više od 1,6 miliona električnih vozila u Kini kako bi popravila svoju funkciju pomoći u vožnji kako bi se sprečila zloupotreba od strane vozača, kao i da bi se rešio problem sa bravama na vratima nekih modela, saopštili su kineski organi u petak.
Ovo se događa manje od mesec dana nakon što je kompanija povukla više od dva miliona vozila u SAD-u nakon federalne istrage koja je otkrila da nije uspela da spreči zloupotrebu svoje funkcije autopilota.
Povlačenje obuhvata 1,61 miliona uvezenih Tesla Model S, X, 3 i Y vozila zbog zabrinutosti da bi automatska pomoć u upravljanju, poznata kao Autosteer, mogla biti zloupotrebljena od strane vozača, čime bi se povećao rizik od sudara, prema obaveštenju Kineske uprave za regulaciju tržišta.
Dodatno, 7.538 uvezenih Model S i X vozila takođe se povlače zbog problema sa sistemom brava na vratima koji uzrokuju otvaranje bočnih vrata tokom sudara.
Tesla će ispraviti ove probleme putem daljinskog ažuriranja softvera, što znači da većina vlasnika automobila neće morati da odveze svoja vozila u servisni centar.
Prošlog meseca, Tesla je objavila povlačenje za više od dva miliona vozila – gotovo svih automobila koje je prodala u SAD-u – uključujući Model S, Model X, Model 3 i Model Y. Povlačenje je bilo odgovor na nalaze istrage Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na putevima koja je otkrila da Tesla nije adekvatno sprečila zloupotrebu svoje funkcije pomoći vozaču, što može dovesti do sudara.
U SAD-u, Tesla promoviše ovu funkciju kao Autopilot, iako nije dizajnirana da potpuno autonomno funkcioniše bez vozača. Povlačenje je usledilo nakon dvogodišnje istrage NHTSA-e o Teslinim funkcijama pomoći vozaču nakon što je povezana sa smrtonosnim nesrećama. Taj opoziv praćen je povlačenjem 120.000 vozila zbog problema sa otključavanjem vrata tokom sudara. Popravke za oba problema isporučene su putem daljinskog ažuriranja.
Američka uprava za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA) je saopštila: „U određenim okolnostima, kada je Autosteer uključen, a vozač nije odgovoran za vožnju i nije spreman da interveniše po potrebi ili ne prepozna kada je Autosteer otkazan ili nije uključen, može doći do povećanog rizika od sudara“.
Siladitja Rej, novinar Forbes