Veliki skok akcija Spotifaja

Akcije Spotifaja su naglo porasle u utorak nakon što je audio striming servis objavio izuzetnu zaradu, dok kompanija nastoji da postigne retkost u striming prostoru: Održivu profitabilnost.
Akcije Spotifaja skočile su 14% na početku trgovanja, što bi bio njihov najveći dnevni procenat rasta od oktobra 2019. i drugi najbolji dan za švedsku kompaniju u šest godina na Njujorškoj berzi.
Današnji Skok usledio je nakon što je kompanija objavila izvanredne kvartalne rezultate.
Njenih rekordnih 246 miliona pretplatnika koji plaćaju pretplatu, premašilo je procene analitičara da će ta brojka dostići 245,3 miliona, prema FactSet-u. Takođe, njena rekordna zarada po akciji od 1,44 dolara nadmašila je prognoze od 1,14 dolara, a njen prihod od 4,1 milijardu dolara bio je malo ispod očekivanja od 4,15 milijardi dolara.
Možda najupadljiviji podatak je bio Spotifajev novčani tok od 532 miliona dolara u drugom kvartalu, što je nadmašilo procene od 363 miliona dolara i predstavlja rast od 4700% na godišnjem nivou u odnosu na drugi kvartal 2023. kada je taj iznos bio 11 miliona dolara, što meri koliko je novca kompanija zapravo zaradila nakon troškova u određenom periodu.
Sa više od 500 miliona dolara neto zarade u prva dva kvartala i dodatnih 630 miliona dolara projektovanih za drugu polovinu godine, Vol Strit sada očekuje da će ovaj strimer lako ostvariti svoju prvu ikada profitabilnu godinu, preokrećući situaciju od gubitka od 467 miliona dolara iz 2022. i gubitka od 572 miliona dolara iz 2023.
Vrednost akcija Spotifaja porasla je 330% od kraja 2022. godine. I dalje je oko 14% ispod svoje najviše cene svih vremena od 387 dolara postignute početkom 2021. tokom zlatnog doba striminga.
Spotifaj „nastavlja dobro da posluje i ostvaruje značajna poboljšanja profita“, napisao je analitičar Džej Pi Morgana Dag Anmut u svojoj belešci o zaradi upućenoj klijentima.
Spotifaj, koji većinu svog novca zarađuje od svojih Premium mesečnih pretplata koje omogućavaju korisnicima da slušaju muziku bez reklama, jedna je od najvećih kompanija us vetu zabave na svetu sa tržišnom kapitalizacijom od oko 65 milijardi dolara.
Iako Spotifaj ne konkuriše direktno video striming servisima kao što su Disney+, Max i Paramount+, njegova akcija je imala sličnu putanju na Vol Stritu, i privukla je divljenje investitora 2020. i 2021. pre nego što su veliki gubici izazvali masovnu rasprodaju. Osim neospornog lidera striminga Netfliksa i Spotifaja, većina strimera se borila da pretvori velike mesečne baze korisnika u rast, dok je Paramount prijavio negativnezarade u svom direktno-do-korisnika odeljenju od više od 200 miliona dolara u svakom kvartalu počevši od početka 2022. Warner Bros. Discovery, vlasnik Max-a je prijavio 1,4 milijarde dolara kumulativnog gubitka u svojoj striming diviziji tokom tog vremenskog okvira.
Derek Saul, novinar Forbes